Zkušenost z cestování – co dělat s rozbitým kufrem z letadla, reklamace kufru
1. Jak řešit rozbitý kufr na letišti
Tak se nám stalo (bohužel opět), že nám dorazil poněkud rozbitý kufr. Jednoduše řečeno – urazili nám kolečka. Kufr o 14 kilogramech a bez koleček – posilovna zdarma, ale nechtěná.
Hned na letišti jsme vyhledali okénko reklamací. K nahlášení závady potřebujete – dotyčné zavazadlo, pas a palubní lístek a lístek k zavazadlu – vše na jméno osoby na cedulce na kufru. Ještě chtějí znát značku kufru, stáří a přibližnou cenu. Vše zapsáno a dostáváme protokol.
Důležité – nezapomeňte ihned po zjištění navštívit zdejší reklamační oddělení (často spojeno se ztrátami a nálezy). Zde s Vámi sepíší protokol a většinou Vám sdělí, že s ním musíte v Čechách (pokud Vás nepošlou někde u nich) na letišti dojít do oddělení reklamací. Tento protokol neztraťte.
2. Co mimo pasu uschovat při reklamaci rozbitého zavazadla?
Kromě zmíněného protokolu vše, dokonce i tu cedulku z kufru. Na jedněch stránkách jsem se setkal s tím, že toto vše chtějí.
Jmenovitě jsme měli: protokol, cedulku z kufru, palubní lístek, lístek k zavazadlu. Možná není od věci, když kufr koupíte, udělat si kopii kupního dokladu a tu dát do zadní kapsy. Když se Vás pak například po pár měsících budou ptát na cenu, můžete říci i ve stresové situaci naprosto přesně, kolik kufr stál…
3. Jak postupovat po návratu do ČR nebo v ČR?
Po návratu do ČR jsme byli na reklamacích. Podle jejich pravidel dostáváme kontaktní telefon, kam si zavolat. Pro kufr si prý přijede služba a odveze jej. Pokud to půjde opravit, vrátí Vám jej opravený. Pokud ne, zřejmě dostanete jiné zavazadlo (jen aby nebylo někoho ze ztrát ještě s plavkama 🙂 ).
Výsledek reklamace rozbitého kufru
Reklamace již proběhla. Určitě by Vás tedy zajímalo, jak probíhá taková reklamace rozbitého kufru v letecké přepravě.
Zavolal jsem na uvedený telefon (přes www stránky jsem to neřešil, protože ta šílená administrativa mne odradila – tolik položek a zbytečností…). Paní na telefonu se mne optala na číslo protokolu, jméno, cílovou destinaci a datum cesty. Pak mi sdělila, že za dva dny si pro kufr přijede kurýr a odveze jej do opravny. Do kufru požadují přihodit reklamační protokol (kopii jsem si pořídil pro jistotu…). Ještě doporučuji kufr do něčeho zabalit – igelitová fólie postačila.
Kurýr kufr vyzvedl, odvezl – bylo to v pátek. Ve středu mi volal kurýr a přivezl fungl nový kufr. Ještě zabalený v krabici. Mám trochu pocit, že je o něco menší, ale je to asi jen pocit. Takže výsledek reklamace kufru – OK. Doufám, že pokud to budete někdy řešit, dopadnete alespoň jako my.
Ahoj. Měla jsem podobnou zkušenost. Jen drobný problém s nefunkční vysunovací ručkou po špatné manipulaci. Tak jsem zkusila reklamovat – že mi to opraví. Bez předchozí domluvy či informace mi přivezli po pár dnech kufr nový – menší, horší kvality. Chtěla jsem zpět svůj kufr, ale odmítali se mnou komunikovat a jen se vymlouvali. Většinou tyto věci řeší firma Dolfi. Radím si reklamaci pořádně ohlídat.