Půjčení auta na Rhodosu – půjčovna aut – zkušenosti o řidičích na Rhodosu a vybraná autopůjčovna Rhodos
Autem pěšky busem po Rhodosu, jak lze na Rhodosu cestovat?
Pro cestování na Rhodosu lze zvolit několik možností. Od místní autobusové dopravy, přes stopování, jízdu na skůtru až po půjčení auta v autopůjčovně. My jsme se rozhodli jít cestou autopůjčovny.
Výběr autopůjčovny na Rhodosu, půjčení auta – Rhodos – středisko Kolymbia
V Kolymbii jsme nalezli několik autopůjčoven a jejich ceny porovnali proti internetu. Upozorňuji, že jsme zde byli v půlce září, kdy již sezóna není v hlavní části. Budou tomu tedy určitě i odpovídat ceny.
Kategorie vozů
Autopůjčovny nabízí auta v několika kategoriích. Nejčastější A – která zahrnuje menší auta jako Hundai Atos a Fiat Panda. Kategorie B – zde naleznete nejčastěji Nissan Micra, případně další. Hledali jsme v kategorii A, kde se cena za 4 dny pohybovala mezi 90 – 110 EUR. Jelikož jsme, ale přišli v době, kdy námi vybraná půjčovna měla všechny vozy v A obsazené, dostali jsme nabídku na kategorii B za cenu 110 EUR také na 4 dny. Původně byla 120 EUR.
Na co si dát pozor při půjčování auta na Rhodosu
Především si hlídejte pojištění. Je zde různě pojmenované. Setkáte se s názvy jako CDW, S-CDW, FDW.
CDW jak jsem pochopil byl pojem pouze pro základní pojištění, které nezahrhnuje pojištění podvozku, kol a předního skla.
S-CDW se tvářila jako rozšířená pojistka CDW, ale po přečtení podmínek ve smlouvě z toho plynula opět jen CDW.
FDW pojistka by měla zahrnovat CDW a k tomu pojištění podvozku, kol a předního skla. Navíc ještě přírodní příčiny, pojistku proti ohni a krádeži a pojistku řidiče.
Pozor, žádná z pojistek neplatí pokud jedete pod vlivem alkoholu. Dále se pojistky vztahují pouze pro jízdu po asfaltových silnicích. Takže pokud sjíždíte k pláži, tak většina parkovacích ploch už je mimo asfalt, někdy i přes kilometr. Takže jezděte opatrněji.
Vybraná půjčovna aut na Rhodosu
U nás zvítězil „Rhodos cars“. Půjčovna nám nabídla Nissana Micru za 110 EUR na 4 dny. Pojistka podle letákové nabídce odpovídala smlouvě. Jediné co by jste platili je v případě nehody administrativní poplatek 30 EUR. Počet kilometrů nebyl omezován.
Rhodos cars má pobočky po větších městech na Rhodosu a když nastane problém, reagují velmi rychle. Nám po 2 dnu jízdy začal táhnout volant lehce doprava. Ráno jsem si všimnul podfouklé pravé přední gumy, takže jsme zajeli na pobočku. Auto si vzali a za 15 minut vrátili. Ještě provedli vyčištění interiéru a navonění – písek z pláží vleze prostě všude… Pak jsme již jezdili bez problémů. Zkušenosti s autem byli dobré. Občas se mi zdálo, že motor trpí nějakým divným zvukem, ale dojelo to, tak jsem to neřešil. Starší auta mohou být unavenější…
Dopravní značení a předpisy na Rhodosu
Jezdí se tady stejně jako u nás. Někteří jsou trochu divočejší. Hodně omezení rychlostí. Místy naprosto nepochopitelné znamení. Cestou narazíte na maximálku 50 km a asi o 300 metrů dále je cedule s končící 80kou. Rychlosti se zde údajně hodně hlídají – potkali jsme cedule upozorňující na radar, většina místních je brala asi jako pozůstatek z minulosti a rychlost neřešili. Takže jsme se svojí poctivostí občas zpomalovali provoz (občas -> často).
Směrovky na města a místa jsou občas nepochopitelné, vidíte na křižovatce ceduly např. směrem na Filerimos a jedete. Na další křižovatce není vůbec nic, takže chvíli bloudíte a jezdíte cikcak, než najdete další směr – tedy pokud nemáte GPS navigaci (což jsme nepovažovali za nutné). Nakonec se ukázalo jako rozumný přístup držet se vždy hlavní silnice a tam většinou byla pak další směrovka. Takže pokud nevíte kam, zkuste jet po hlavní dále.
Ještě jedna drobná poznámka: směrovky a cedule na sjezdy jsou zde v mnoha případech těsně před křižovatkou, takže někdy stihnout odbočit je pouze otázka postřehu.
Parkování na Rhodosu a v hlavním městě Rhodosu
Většinou zaparkujete mimo města téměř všude. Na plážích Vás mohou vyhnat, pokud jim parkujete blízko před nosem a nekoupíte si lehátko – máme takovou zkušenost – pošlou Vás od 10 metrů dál. Tak přejedete a tam sedí druhý, který nás nechal zaparkovat a když už jsme zamknuli a táhli věci, tak nás zase poslal dál – údajně na free parking o dalších 20 metrů dále. Tam mně definitivně vyhodili úplně pryč – chápete? já ne :-(. Tahle situace se nám stala na pláži Ag. Agatha – ještě o ní budu psát v článku.
Parkování v hlavním městě je trochu složitější. Modré zóny jsem úplně minuly. Občas ani nepoznáte, že je to modrá – barva je natolik vybledlá nebo úplně chybí. Parkovali jsme všemožně, skoro i uprostřed křižovatky. Na krátké zastavení si nás nikdo nevšímal. U akvária si myslíme, že bylo parkování zdarma. Stáli jsme tam okolo půl hodiny a bez problémů. Nikdo lístky za oknem neměl. Do centra směrem k hradbám jsme volili parkování u přístavu – placené parkoviště – 1 hodina – 1,5 EUR – automat měl nějaký problém a při vhození 2 EUR nám uznal 3 hodiny parkování :-).
Přes den je najít místo asi snazší, večerní parkování stálo nemalé usílí v nalezení místečka. Parkování jsme hledali na patřičných místech, kdyby do nás někdo bouchnul, tak ať nejsou problémy s pojistkou.
Zážitek na závěr: Při noční jízdě nás podjel na křižovatce skůtr, řidič se bavil s kolegou hned za ním. Před rozjezdem si všímáme, že přední skůtr je přes prádelní šňůru spojen s druhým, který je tažen – neosvětlený, bez helmy oba. Ostatně tady jezdí většina skůtristů bez helmy – asi bezpečnost neřeší. Těmhle dvěma jsem naměřil maximálku 85 km/hod podle tachometru v autě. Předjížděli, podjížděli, valili to přes dálnici – asi zkušení profíci…
Komentovat »
Odpovědět