Fotografie z cest po světě

Obrázky z Cestování světem

Cestování světem

Web o cestování pro cestovatele a zvědavce

Články o cestování v rubrice Kréta

Chania (Xania), Aptera

Chania – též Hania, Xania – je po Iraklionu druhé město na Krétě, které má letiště. Podle místních slouží letiště spíše pro vojenský provoz a jen málo civilních letů zde přistává. Směr Chania a parkování Do Chanie vyrážíme opět brzy po ránu a po dálnici. Po několikáté jízdě si již zvykáme, že povolená maximální rychlost […]

Čt

Jeskyně Agia Sofia, pláž Elafonissi (Elafonisi), Falassarna a Balos Lagoon

Turisticky oblíbeným cílem na západní straně Kréty je překrásná pláž – Elafonissi (Elafonisi). Jeskyně Agia Sofia Vyrážíme opět od Rethymna autem něco málo po 7 hodině. Cestu volíme co nejdéle po dálnici, jelikož je to nejrychlejší. Za Kissamosem sjíždíme a vydáváme se do vnitrozemí, směr Zahariana a dále na jeskyně Agia Sofia. Máme štěstí parkoviště […]

St

Jeskyně Kournas, Chora Sfakion, Frangokastelo, Plakias, Moni Preveli monasterie

Dnes podnikáme další okružní výlet. Výchozím bodem opět Rethymno, odkud se vydáme na jeskyně u města Kournas a poté plánujeme cestu na Chora Sfakion dále Frangokastelo (též i Frankocastelo), pláž Plakias a Moni Preveli. Jeskyně Kournas Cestou na Kournas lehce bloudíme a ptáme se místních kudy na jeskyně – v řečtině moc kovaní nejsme, ale […]

Út
Zář '10

Autem po Krétě, bezpečná jízda na krétských silních

Na Krétě (jako v celém Řecku), platí pravidla silničního provozu prakticky stejná jako po celé EU. Vyhlášky, předpisy a zákony lze najít na stránkách global assistance – http://tour.globalassistance.cz/. Pokusím se  napsat to, co jsem zažil nebo poznal na místních silnicích. Rychlostní omezení v Řecku: Město: běžně 50 km/hod vyjíměčně je 40 km/hod nebo dokonce 30 […]

Út

Heraklion, Knóssos, Cortina, Festos, Matala, Kalamaki

Tak tento výlet byl trochu (trochu hodně) časově náročný, ale nakonec se to zvládlo. Ještě pro připomínku, výchozím bodem bylo Rethymno. Heraklion Ráno jsme vyrazili (asi tak v 7.20) autem z půjčovny (k tomu dám pár tipů v jiném článku) směrem na Heraklion (též Iraklio…). Na dálnici se najede celkem bez problémů a pak už […]

Po
Zář '10

Rethymon, výlet do města a benátská pevnost

Jelikož je i na Krétě počasí proměnlivé, rozhodli jsme se využít lehkého ochlazení k výletu do Rethymna. Dopravit se tam od Sea Frontu je skutečně jednoduché a možností je více než dost: autostop – řekové berou bez problémů, takže je to paráda pěšky – těch pár kilometrů se dá urazit zhruba za hodinku, ale počítejte […]

Ne
Zář '10

Moře a obhlídka okolí hotelu

Ráno vstáváme brzo, chci vidět pláž při svítání a bez lidí. Kupodivu nejsem zase tak překvapený, prostě pláž… Pár zajímavých věcí o pláži kolem hotelu Sea Front přeci jenom napíši (ostatně i o moři): pláže jsou tu (v okolí do 2km) užší – určitě nečekejte pláže jako v Itálii, pláže tu mají hotely nebo bary […]

So

První dojmy

Přílet na Krétu se nám podařil do prvního svítání, jak letadlo klesalo mezi drobnou oblačností, vynořoval se očekávaný cíl cesty. Přistání v Irakliu hladké, výstup z letadla a nástup do přistaveného busu proběhl vklidu. Na Rethymno – do hotelu Sea Front Jelikož jsme letěli přes cestovku, čekal nás venku delegát a další bus a už […]